bilde-overlegg

Visning etter skreddersøm

Det fremste målet med visningen er å gi kjøperen et godt inntrykk av eiendommen som selges. Visningen er et svært viktig ledd i salgsprosessen – det er her eiendommen og interessentene møtes for første gang, og er den beste muligheten å bli kjent med eiendommen, se på helheten og få svar på relevante spørsmål.

Hvordan eiendommen presenteres på visningen må stemme overens med hvordan den er presentert i markedsføringen. Det gir et godt inntrykk av eiendommen og megleren, og bidrar til å skape tillit og trygghet for de potensielle kjøperne.

– En av de viktigste oppgavene til megleren under visningen er å være tilgjengelig for å presentere eiendommen, og svare på spørsmål fra de fremmøtte. Det er ofte stor variasjon i forkunnskapen til interessentene, og i hvilken grad de er reelt interessert i å legge inn bud etter visningen, forklarer Lillian Charlotte Nerlinger i PrivatMegleren Allé.

Vi bruker energien vår målrettet mot de vi mener faktisk vil gi bud

Faktiske kjøpere eller nysgjerrige naboer?

artikkel-bilde

Noen leter aktivt etter et nytt sted å bo og kommer veldig godt forberedt, andre vet ikke helt hva de ønsker og bruker visningen for å bli inspirert. Og andre igjen er bare nysgjerrige naboer uten flytteplaner.

Det er derfor viktig at megleren bruker tid på å bli kjent med interessentene for å kartlegge behovene deres og finne ut av om de er reelt interessert eller bare innom for å kikke. Megler kartlegger behov og bruker dette senere i arbeidet med å opprettholde interesse. Noen ønsker å gå i fred og titte selv, mens andre behøver meglers hjelp til å se muligheter og fordeler ved eiendommen.

Når man er på visning i en eiendom eller hytte, kan det være krevende å se for seg hvordan enkle endringer kan gjøre den enda bedre tilpasset egne behov og ønsker. Det kan for eksempel være å sette opp en lettvegg for å lage et ekstra rom, fjerne trær og beskjære busker i hagen for å gi mer lys inn, eller bytte ut et gammelt ildsted til en moderne peisovn. Det er meglerens oppgave å hjelpe til med å forklare mulighetene som finnes for den neste eieren.

– I tillegg bruker vi i PrivatMegleren romplakater på visninger. Dette er fysiske plakater med informasjon som plasseres ut for å fremheve vesentlige detaljer ved eiendommen, noe mange opplever at gir et positivt helhetsinntrykk, sier Lillian Nerlinger.

På romplakatene kan det eksempelvis stå informasjon om eiendommen, slik som solforhold på uteplassen, når kjøkkenet ble pusset opp og hvilken leverandør det er, eller kostnader for internett og TV.

Unik oppfølging av interessentene

Hos PrivatMegleren legges det ned stor innsats i å følge opp alle interessentene også etter visningen.

– Vi følger alltid opp alle som har vært på visning med oppsummering av spørsmål og svar, praktisk informasjon om budprosessen og muligheter for finansiering. Basert på kartleggingen av interessentene på visningene har vi god oversikt over hvem som er reelt interessert, slik at vi bruker energien vår målrettet mot de vi tror faktisk kommer til å legge inn bud. Informasjonen om interessentene brukes for å opprettholde interessen og sørge for at budene kommer. Denne skreddersydde oppfølgingen er noe vi får gode tilbakemeldinger på – både fra kjøperne og de som får solgt eiendommen sin, avslutter Lillian Nerlinger.

Komme i gang

artikke-bilde

I denne serien svarer PrivatMegleren og eiendomsmegler Thomas Klovland på alt du lurer på, fra start til solgt.

Til episode

Befaring

artikke-bilde

En befaring er ikke bare til for at megleren skal bli kjent med eiendommen din. Det er også en gyllen anledning for deg å erfare hvordan megleren presterer – allerede før oppdraget har startet.

Til episode

Bli kontaktet

Ønsker du å vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg?

Fyll ut skjemaet og en av våre meglere i ditt nærområde kontakt.

Personvernpolicy