bilde-overlegg

Finner de som forelsker seg i eiendommen din

Det er ikke alltid enkelt å vite på forhånd hvem som er interessert i å kjøpe eiendommen din. Kanskje den rette kjøperen er noen som ikke egentlig hadde tenkt å kjøpe eiendom nå? For å øke effekten av markedsføringen, lønner det seg derfor å ta i bruk annonseringsverktøy som sørger for at annonseringen treffer riktig.

– Når du først har bestemt deg for å selge eiendommen din, er det naturlig at du ønsker størst mulig interesse for den. Det øker sannsynligheten for at den blir solgt til en pris du blir fornøyd med, forklarer Christer Vikebø i PrivatMegleren.

Som selgeres nærmeste rådgiver ved salg av alle slags type eiendommer, vet han hva som må til for å få god effekt av målrettet markedsføring.

Eiendomskjøp handler om følelser – noen skal forelske seg i din eiendom

Eiendomskjøp handler om følelser – noen skal forelske seg i din eiendom

Selger bolig med Presisjon

artikkel-bilde

Når befaring er gjennomført, og eiendommen er stylet og klargjort for å vises frem, er det klart for annonsering. Tradisjonelt har avisannonsering vært hyppig brukt. Senere har også digitale tjenester som FINN.no og meglerens nettsider blitt viktige kanaler. Mange spør seg kanskje om man virkelig har behov for mer enn dette.

– Vår erfaring tilsier at det er flere som ikke er på jakt etter ny eiendom, enn de som søker aktivt. De som gjør aktive søk vil uansett se eiendommen din når annonseringen starter.

PrivatMegleren har enerett på annonseverktøyet Presisjon, som finner de som ikke allerede har satt opp søk etter en eiendom som din, forteller Christer Vikebø.

Den store fordelen med teknologien til Presisjon, er at den klarer å finne potensielle kjøpere basert på en rekke ulike faktorer – ut over de vanlige søkekriteriene. Løsningen lager mange versjoner av salgsannonsen, med forskjellige kombinasjoner av bilder og tekst. Deretter måler teknologien hvilken annonsekombinasjon som engasjerer mest hos de ulike mottakerne. Basert på engasjementet tilpasses annonseringen for å bli mer målrettet og treffsikker.

Forelsker seg i tanken på ny eiendom

Med Presisjon presenteres eiendommen din derfor på ulikt vis, mot potensielle kjøpere med ulike behov. Om noen for eksempel viser seg å være opptatt av matlaging, vil vedkommende se forskjellige versjoner av annonsene der kjøkkenet blir fremhevet spesielt – nettopp fordi det er en viktig faktor for akkurat denne personen. Andre igjen ser etter stor hage eller lyse barnerom.

Folk har forskjellige ønsker og behov, og derfor må også annonsene være ulike.

Slik kan vi finne de kjøperne som kanskje ikke visste at de kunne tenke seg et nytt sted å bo, men som likevel er interessert i å kjøpe når de ser den riktige eiendommen presentert.

– Eiendomskjøp handler om følelser. Vi hjelper deg som selger med å finne de som forelsker seg i akkurat din eiendom, og umiddelbart ser for seg sitt liv i den, avslutter Vikebø.

Komme i gang

artikke-bilde

I denne serien svarer PrivatMegleren og eiendomsmegler Thomas Klovland på alt du lurer på, fra start til solgt.

Til episode

Befaring

artikke-bilde

En befaring er ikke bare til for at megleren skal bli kjent med eiendommen din. Det er også en gyllen anledning for deg å erfare hvordan megleren presterer – allerede før oppdraget har startet.

Til episode

Bli kontaktet

Ønsker du å vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg?

Fyll ut skjemaet og en av våre meglere i ditt nærområde kontakt.

Personvernpolicy