Få flere budgivere med

KLiKK X

Siden 2011 har vi arbeidet med teknologisk utvikling for å kunne tilby det beste og smarteste annonseproduktet til boligselgere. Med KLiKK X kan annonsen nå 3-6 ganger flere potensielle kjøpere (1).

Skreddersydd annonsering tilpasset mottaker, basert på kunstig intelligens og maskinlæring, gir i snitt kortere salgstid.

KLiKK X kan generere opp mot 25.000 ulike annonser i jakten på interessenter. Flere interessenter kan gi flere budgivere og høyere salgssum.

Annonseringen begrenses ikke til et fåtall nettsider. Tjenesten tilpasser selv annonseformatet, og markedsfører boligen der det gir best resultat, være seg Instagram Stories eller Google.

PrivatMegleren har enerett i Norge på bruk av denne teknologien. – Spør oss gjerne om KLiKK X.

Komplisert, men enkelt sagt - KLiKK X

Mens vi jobber, leter vi alltid etter bedre måter å utføre arbeidet vårt på. Vi tror på å skape nye og smartere løsninger. Vi gjør dette for å la drømmer gå i oppfyllelse - for å sikre at noen oppdager den perfekte boligen og andre oppnår den høyeste salgssummen.

EKSTREM PRESISJON
Vår livssituasjon avgjør om vi er potensielle boligkjøpere. Har vi fått samboer, skal vi ha barn - eller har eneboligen blitt for stor? Er drømmen trappefri adkomst eller barnevennlig beliggenhet?

Boligannonsen skal ikke nå alle, den skal kun fange interessen til potensielle kjøpere. For å sikre at riktig person reagerer på riktig annonse til riktig tid, kan KLiKK X skreddersy inntil 25.000 ulike annonser for hver bolig.

SELVFORBEDRENDE
Smart boligannonsering handler ikke lenger om cookies og A/B-testing (2). KLiKK X er bygget på siste generasjons annonseteknologi. Den benytter kunstig intelligens og maskinlæring – noe som gjør den bedre for hver bolig den annonserer.

Tjenesten er heller ikke låst til utvalgte nettsider. KLiKK X tilpasser annonseformatet (3) og annonserer der resultatet blir best - være seg Instagram Stories eller Google. Dette gir langt bedre effekt enn ordinær digital annonsering – opp mot 100 ganger. Målinger viser at riktig annonse på riktig sted, gjør at boligens salgstid reduseres vesentlig (4).

EN HJELPENDE HÅND
De fleste aktive boligsøkere på FINN.no legger inn søk med preferanser på hva de ser etter. Det betyr at disse boligkjøperne kun vil se de boliger som passer eksakt de kriterier de har lagt til grunn for søket. Det kan være alt fra pris, beliggenhet, størrelse, fasiliteter som balkong, antall soverom, garasje, utsikt med mer.

I realiteten er det slik at man ofte kan vurdere å gi slipp på noen av kriteriene man har, dersom noe annet kan veie opp for det. KLiKK X utvider horisonten, og foreslår også de boliger som ligger tett opp mot det du søker etter, i tilfellet det kan være aktuelt.

Hvis man for eksempel har satt en prisgrense på 4,5 millioner, så kan systemet likevel vise en bolig til 5,5 millioner, fordi den matcher på samtlige av de andre kriteriene som er satt i søket. Dette kjøpet kan plutselig være aktuelt fordi det fnansielle kan løses ved for eksempel utleie. Dette er et eksempel på hvordan KLiKK X når langt flere kjøpere.

BRUKERVENNLIG Den nye versjonen av KLiKK X hjelper også megler til å optimalisere andre deler av salgsprosessen. Tjenesten viser hvilken tekst og bilder som gir best respons, slik at dette kan benyttes for bedre effekt i andre kanaler, som feks. på FINN.no. Megler får også beskjed når noen kommenterer annonser i sosiale medier - alle kommentarer vil håndteres.

Kanskje er KLiKK X verdens mest avanserte boligannonse? Nettopp derfor har vi vært opptatt av å kunne tilby en oversiktlig dashbord løsning hvor megler og boligselgere enkelt kan følge annonseringen.

LITT MER OM KLIKK

  1. Omnibuss gjennomført 17.-21. juni 2019 viser at andelen som oppgir å være aktiv boligkjøper ligger mellom 5-9%, mens antall passive er 28-30%. En passiv boligkjøper har ingen konkrete planer om å kjøpe bolig, men ville vurdert det, dersom de kom over en interessant bolig.
  2. Cookies, også kalt informasjonskapsler, er små filer som lagres på en brukers enhet i det brukeren besøker en nettside. Annonsører kan benytte denne informasjonen i markedsføringen. A/B-testing er en enkel testing av to ulike variantene av en annonse som vises om hverandre, for å avgjøre hvilken variant som skaffer flest klikk KLiKK X er i stand til å tilpasse annonsens format for best mulig effekt. Den justerer høyde og bredde, samt genererer video der dette formatet gir
  3. A/B-testing er en enkel testing av to ulike variantene av en annonse som vises om hverandre, for å avgjøre hvilken variant som skaffer flest klikk KLiKK X er i stand til å tilpasse annonsens format for best mulig effekt. Den justerer høyde og bredde, samt genererer video der dette formatet gir best effekt.
  4. En digital annonse klikkes på i snitt 0,01% av visningene. Tall fra kampanjer kjørt i 2019 viser at i snitt velger 11% å trykke seg inn på boligannonser fra KLiKK. Målinger gjort ved salg av boliger i PrivatMegleren viser også at boliger annonsert på FINN.no og KLiKK X, i snitt selges 27% raskere enn boliger som kun annonseres på FINN.no.