Slik vekkes de passive boligkjøperne

Visste du at det finnes teknologi som reduserer salgstiden og kan høyne prisen på akkurat din bolig!


Teknologiutviklere i Dublin hevdet for halvannet år siden at løsningen de hadde utviklet ville sette ekstra fart i kjøp og salg av bolig.

Mer interesse
Det er etterhvert mange boligkjøpere som kan underskrive på at løsningen KLiKK, som PrivatMegleren har enerett på frem til 2020, skaper mer interesse og raskere salg.

Reduserer salgstiden
PrivatMegleren har over to perioder målt KLiKK opp mot Finn.no. Resultatet er at KLiKK reduserer salgstiden med opptil 30 prosent. Så kan du spørre deg selv hvordan dette er mulig?

La oss starte med at du skal selge din bolig. Megleren anbefaler å annonsere på Finn.no. Teknologiutviklerne i Dublin hevdet at de hadde funnet en løsning som i tillegg kunne spore opp alle dem som ikke er aktivt på boligjakt. Dette er faktisk den største kjøpergruppen. Da blir det neste spørsmålet – hvordan vekke oppmerksomhet hos noen som ikke er på boligjakt og dermed heller ikke leter etter bolig på for eksempel Finn.no?

Sporer opp kjøpere
Teknologien sporer selv opp potensielle boligkjøpere. Løsningen er en digital boligannonse som spres målrettet på Facebook.  KLiKK sprer seg ikke uhemmet eller legger seg tilfeldig i nyhetsfeeden din. KLiKK sporer opp dem som i sosiale medier, inkludert Google, har søkt, likt eller kommentert noe som gjør at de kan defineres som potensielle kjøpere. Nå kan du også spørre deg om hvorfor PrivatMegleren er helt alene om denne løsningen.

Enerett
PrivatMegleren ble først tilbudt en testperiode. På dette tidspunktet var det ingen andre i hele verden som hadde testet ut løsningen. Det er verdt å nevne at Norge ligger langt fremme når det gjelder bruk av teknologi og PrivatMegleren fikk muligheten som en av de store kjedene. Testperioden viste at KLiKK gjorde en solid jobb. Derfor sikret PrivatMegleren seg enerett i ett år. Likevel tok det ikke lang tid før PrivatMegleren selv ba om  forlengelse av eneretten i tre år. For denne eksklusiviteten betales det cirka 300 millioner kroner.

Bilbransjen følger etter
Nå – halvannet år senere – bruker de største meglerekjedene i Sverige, Danmark, Storbritannia, Australia og etterhvert gigantkjeden Keller Williams i USA akkurat denne løsningen. Referansen har vært PrivatMegleren. En av verdens mest kjente bilprodusenter tar i disse dager i bruk teknologien for å selge biler enda raskere. Bilbransjen ser akkurat den samme utfordringen: De vil nå alle de passive, dem som ikke er aktivt på jakt etter en ny bil.

Motoren er unik
Våre meglere blir av og til oppgitt fordi andre meglere hevder ovenfor boligselgere at de har den samme løsningen. KLiKK handler ikke om å legge ut en annonse på Facebook. Det kan alle gjøre. Det er «motoren» i KLiKK som er forskjellen, og det er praktisk talt motoren som gjør at salgstiden reduseres med inntil 30 prosent, fordi de passive boligkjøperne aktiveres og dermed kommer på visning og byr på boliger som er til salgs.

Med KLiKK har vi satt en helt ny standard for kjøp og salg i Norge.
Fordi teknologien får seg de passive.

Her finner du PrivatMegleren nær deg

-->