Var ikke på boligjakt – deltok i budkamp fem dager senere

Slik kan det gå når helt ny annonseteknologi vet at du likevel kan være interessert i nettopp den spesielle boligen som er tilsalgs.


Marie og Sondre fra Stavanger var ikke på boligjakt – helt til annonsen om en bolig i Fjellsmauet selv fant veien til Sondre på Facebook. Han videresendte annonsen til sin samboer. Da endret situasjonen seg plutselig fra ikke å være på boligjakt til å bli svært interessert.

Boligen i Fjellsmauet i Stavanger

– DEN VAR FAKTISK SMART
– Vanligvis har ikke jeg tro på såkalte smart-annonser, men denne virket. Annonsen var faktisk smart, smiler Sondre Kvassheim.
Fire dager etter annonsen dukket opp, møtte samboerparet på visningen i den aktuelle boligen i Fjellsmauet. Dagen etter deltok de i det som utviklet seg til en skikkelig budkamp. Når budene passerte 260.000 over prisantydning, valgte de å trekke seg ut.

BOLIGEN FINNER DEG
Så kan du spørre deg hva som skjedde? Marie og Sondre var som nevnt ikke på boligjakt og brukte derfor ikke tid på å sjekke ut boliger til salgs. Først når boligen – bokstavelig talt – oppsøkte Sondre ble det interesse. Annonseløsningen finner selv veien til potensielle kjøpere. Før det skjer må teknologien – såkalte algoritmer – ha definert deg som en mulig kjøper basert på søk og klikk og annen aktivitet du har gjort på Google eller i sosiale medier.

EKSKLUSIVITET I NORGE
PrivatMegleren har enda to år med enerett på denne løsningen i Norge. Dette henger sammen med at PrivatMegleren var den første i hele verden som tok i bruk det som i dag er døpt til KLiKK.

BRUKES NÅ I FLERE LAND
Den er norskutviklet og etter at PrivatMegleren lanserte tjenesten, har de største meglerkjedene i Sverige, Danmark, Storbritannia, Australia og USA tatt i bruk akkurat den samme løsningen. Det hører med til historien at PrivatMegleren betaler rundt 300 millioner kroner for eksklusiviteten.

Nina Herigstad i PrivatMegleren solgte boligen i Fjellsmauet

HALVPARTEN ER IKKE PÅ BOLIGJAKT
Målinger viser at boliger selges 30 prosent raskere gjennom KLiKK sammenlignet med Finn.no. Og visste du at halvparten av alle boligkjøpere faktisk ikke er på boligjakt? Derfor skal du som boligselger ikke bruke tid på å finne alle de som er på jakt, men heller bruke kreftene på å finne slike som Marie og Sondre.

Du er velkommen til å ta kontakt med Haferkamp & Partnere

-->