Facebook – den nye boligselgeren

Hele 60 prosent av de mest aktive boligselgerne tror på Facebook som salgskanal.


Boligkjøpere opptil 45 år er de som er mest positive til nye kanalvalg som Facebook, og dette er også den gruppen som er mest aktiv i boligmarkedet.

LES OGSÅ: Jeanette ble datet på Facebook av en bolig

FLEST KVINNER
På landsbasis, uansett aldersgruppe, tror i underkant av 40 prosent på Facebook som salgskanal, og det er en liten overvekt av kvinner som fremhever denne kanalen. Oslo er den regionen som i størst grad fremhever Facebook.

Stadig flere tror på Facebook for å selge bolig

FIKK EKSKLUSIVITET
PrivatMegleren sikret seg for to år siden norsk eksklusivitet på teknologi som selv finner veien til potensielle boligkjøpere på Facebook. I Danmark og Sverige brukes denne løsningen av flere meglere.

ET BEDRE VERKTØY
– Vi har fått betalt i form av et bedre verktøy enn andre meglere i Norge har, fordi vi var tidlig ute og forhandlet oss frem til enerett. Derfor er det gledelig å se at befolkningen tror på Facebook, sier administrerende direktør Grethe W. Meier i PrivatMegleren.

Hva er grunnen til at folk tror på Facebook?
– De fleste boligkjøpere er ikke aktivt på boligjakt. Dermed surfer de ikke etter ny bolig. På Facebook får de likevel opp boliger i nyhetsfeeden sin. Dermed blir de oppmerksom på en bolig de liker, svarer hun.

(fortsetter under bildet)

Fikk eksklusivitet, Grethe W. Meier, adm.dir, PrivatMegleren

KLiKK
PrivatMegleren kaller løsningen KLiKK og den går ikke etter tilfeldige brukere på Facebook.
– Din egen adferd på ulike nettsteder, hva du søker etter, hva du liker og kommenterer blir analysert av teknologien. Slik finner KLiKK potensielle boligkjøpere, kall det gjerne modus-kandidater, sier Meier. Hun mener dessuten at papiravisen har gjenoppstått som en god kanal.

Her finner du PrivatMegleren

TREFFSIKKER COCKTAIL
– Gjennom papiravisen treffer vi potensielle boligkjøpere som ikke besøker Finn.no, fordi disse i utgangspunktet ikke er på boligjakt. Miksen av en gammel traver som papiravisen og KLiKK på Facebook utgjør en spenstig og treffsikker cocktail, avslutter hun.

-->