Da PrivatMegleren gikk i svart (og kobber)

For ett år siden byttet PrivatMegleren profil og gikk i svart og kobber. Den nye identiteten har markert PrivatMegleren enda sterkere.


– Vi har nå hatt den nye identiteten i ett år og den klare opplevelsen er at profilskiftet har markert PrivatMegleren enda tydeligere. Flere ønsker at vi skal selges boligen deres. Det var helt nødvendig å gjøre grep for å at både boligselgere og boligkjøpere ser tydelige forskjeller.  Den nye identiteten gir ytterligere tyngde til konseptet og strategien til oss som kjede,  sier kjedesjef for marked i PrivatMegleren, Karen George.
(fortsetter under bildet)

Karen George, kjedesjef i PrivatMegleren


LES OGSÅ: Følg boligsalget direkte via «Mitt Boligsalg»

NY DRAKT
I mars 2016 fremsto PrivatMegleren i ny drakt. Ingenting fra den gamle profilen fikk fornyet liv da den nye ble lansert. George presiserer at hun er opptatt av at merkevaren skal bistå positivt i presentasjonen av boliger som selges,  og ikke minst oppleves som appellerende og tydelig.

– Konkurransen om boligselgere og boligkjøpere er beinhard. Gjennom en unik sammensetning av fonter, farger og symbolbruk har vi et bredt utvalg av maler og løsninger på markedsmateriell. Forbrukerne ser nå enda tydeligere forskjell på de ulike aktørene. Vi får klarere frem våre leveranser og tjenester, sier George. At den nye profilen er annerledes og stilfull er ikke tilstrekkelig, mener kjedesjefen.

Hjorten er et av symbolene i den nye profilen

STOPP-EFFEKT
– Vi har verktøy som ingen andre megleraktører har. Disse redskapene gis en delikat og iøyenfallende innpakning fordi profilen har en stopp-effekt i seg. Det handler om å få mest mulig oppmerksomhet på en innbydende og positiv måte og samtidig fremheve våre spesialiteter på menyen, fortsetter George entusiastisk.

LEST DENNE: Fulgte motvillig meglers råd – fikk storgevinst

FØLGER BOLIGSALGET DIREKTE
Hun viser til tjenester som «Mitt Boligsalg» der boligselgere kan følge hele salgsprosessen fra befaring, annonsestatistikker, antall interessenter og antallet personer på visning. Boligselgeren kan dessuten følge budrunden live.  Alt skjer i sanntid.

SELGER BOLIGEN RASKERE
I tillegg har PrivatMegleren norsk eksklusivitet på KLiKK, en algoritmebasert løsning som selv finner veien til potensielle boligkjøpere i ulike medier. Med KLiKK selges boligene 27 prosent raskere sammenlignet med boliger som ikke markedsføres med dette verktøyet.
– Med KLiKK når vi riktigere kjøpere raskere og teknologien oppsøker aktiv potensielle kjøpere i både tradisjonelle kanaler og sosiale medier, påpeker George.

LES OGSÅ: Her finner du PrivatMegleren

Den nye profilen gjør det enkelt å beskrive nye tjenester, som «Mitt Boligsalg»

ADRENALINKICK
Christer Vikebø, som i 2015 ble kåret til årets markedsfører blant meglerne, sier det slik:
– Du kan sammenligne profilendringen med et strikkhopp. Før hoppet har du angst for at det går på trynet, men etterpå er det et andrenalinkick og du sitter igjen med en herlig følelse, sier han og legger til:


– I ettertid må det også føyes til at vi hadde en flott profil fra før som mange prøvde å kopiere deler av. Derfor var det helt avgjørende med et stilskifte. Det er ikke like enkelt å kopiere vårt nye uttrykk, men jeg ser at mange prøver å kopiere tjenestene.

Megler Christer Vikebø er storfornøyd med det nye uttrykket til PrivatMegleren

-->