27 prosent raskere salg med KLiKK

I et drøyt år har PrivatMegleren brukt annonseverktøyet KLiKK. Tallene viser at boliger som annonseres med KLiKK selges 27 prosent raskere sammenlignet med Finn.no.


PrivatMegleren har enerett på KLiKK i det norske markedet frem til 2020, mens det i Danmark og Sverige er tilgjengelig for alle meglerkjeder. Konklusjonen til TNS Gallup er:

DOBBELT SÅ BRA
– Kundene opplever at løsningen er dobbelt så bra som det de andre tilbyr.
Kjedesjef for marked i PrivatMegleren, Karen George, er svært tilfreds med tallene.
– Mest av alt illustrerer dette at annonseverktøyet KLiKK virker og at kundene har den samme opplevelsen. Analyser bekrefter det vi har lovet våre kunder; at KLiKK er riktig markedsføring. Det vil si at KLiKK treffer riktig målgruppe raskere fordi det er kvalitet i søkene etter riktige kjøpere, fremfor kvantitet, sier George.

SPORER OPP KJØPERE
PrivatMegleren har fått mye oppmerksomhet i media for annonseverktøyet som selv sporer opp potensielle boligkjøpere på Facebook. Teknologien identifiserer brukeratferden på nett og dette danner også grunnlaget for hvem annonseverktøyet peker ut som målgruppe.

KVINNER
– Vi registrerer at det er en klar overvekt av kvinner som defineres som målgruppe og vår erfaring er at kvinner i større grad enn menn driver frem boligbytte, sier George. Et typisk eksempel er Caroline Skagestad som ikke var på boligjakt, men som endte opp med ny leilighet etter å ha blitt definert som potensiell kjøper av KLiKK.

En annen historie er ekteparet Jacobsen som slet med å finne kjøpere til sin millionvilla og etterhvert byttet over til PrivatMegleren. Da ble det boligsalg – kjapt.

-->