Dette er unikt for PrivatMegleren

Visste du at PrivatMegleren er helt unik i Norge med et salgsverktøy ingen andre meglere har mulighet til å få før tidligst i 2020.


Grethe W. Meier
Adm.dir, PrivatMegleren


Grethe W. Meier, adm.dir i PrivatMegleren

Grethe W. Meier, adm.dir i PrivatMegleren

Tre av de største meglerkjedene i både Danmark og Sverige har tatt i bruk det samme digitale verktøyet. I Storbritannia er en av de dominerende kjedene på vei til å rulle ut teknologien.

AUTOMATISERT
Løsningen er utviklet av CCT Marketing og er automatisert markedsføring. Litt enklere forklart: Det er en løsning som på egenhånd sporer opp potensielle boligkjøpere i sosiale medier. Vi har gitt tjenesten navnet KLiKK. Det er enkelt å huske, og gir en klar assosiasjon til at det er digitalt. TV2-Nyhetene, Dagens Næringsliv og Finansavisen har allerede omtalt KLiKK, fordi det er helt unikt.

LES OGSÅ: Derfor betyr movember mye for Bjørn Arne

MÅLTE EFFEKTEN
Internt i PrivatMegleren har vi uavhengig av utvikleren målt effekt. Vi tok for oss 3200 boliger for å sjekke effekten sammenlignet med Finn.no. Testen viste at omløpshastigheten, altså salgstiden,  ble redusert med 25 prosent. Dette skjer fordi KLiKK henvender seg til potensielle boligkjøpere, altså mennesker som ikke aktivt er på boligjakt, men som rett og slett blir «datet» av en boligannonse som kan være av interesse.

LES OGSÅ: Jeanette ble datet av en bolig

KVINNER DRIVER BOLIGMARKEDET
Vi har hentet ut tall fra CCT og tallene bekrefter at det er kvinner som i størst grad driver boligmarkedet. 61 prosent av KLiKK-annonsene det siste halvåret henvendte seg til kvinner, mens 39 prosent til menn. Basert på profilene til mottakerne er dette som oftest folk med høyere utdannelse og sterk økonomi. Det er vesentlig når man skal selge en bolig.

VIL NÅ DE PASSIVE
I fortsettelsen vil vi anbefale både KLiKK og Finn.no og vi merker også at papiravisene er en god kanal for å fange opp alle dem som ikke aktivt er på boligjakt. I en undersøkelse Aftenposten tidligere gjenga kom det frem av bare 19 prosent av boligkjøperne oppfattet seg selv som aktive i forkant av kjøpet. Dette illustrerer hvor viktig det er å få med flertallet som faktisk består av passive boligkjøpere.

LES OGSÅ: Få mørkhudete i meglerbransjen

FORTRINN
I Norge har PrivatMegleren eksklusivitet på KLiKK frem til 2020. Vi tok i bruk løsningen på et tidspunkt ingen kjente til løsningen og krevde enerett mot at vi inngikk en treårs avtale. Med KLiKK får du som boligselger et fortrinn ingen andre kan tilby.

-->