Sofistikert. Moderne. Og sulten.

PrivatMegleren lanserer helt ny profil.


Den nye profilen ble første gang vist frem da Cecilia Brækhus entret ringen i Tyskland lørdag kveld. Hun har i en årrekke hatt PrivatMegleren som sin hovedsponsor.Skal du selge bolig – vi kan bistå deg

Cecilia Brækhus med den nye profilen - FOTO: NRK

Cecilia Brækhus med den nye profilen – FOTO: NRK

– I løpet av de åtte årene jeg har vært markedssjef har vi hatt kontinuerlig fokus på utvikling av profilen. Vi har gjort mindre ansiktsløftninger underveis, mens vi nå gjennomfører en extreme makeover, sier Karen George.
Hun gir all honnør til den profilen som nå forlates.

Den nye profilen er kompakt og potent, og inspirert fra matematikken

Den nye profilen er kompakt og potent, det gyldne kvadrat

Sterk merkevare
– Den har bidratt til å gi PrivatMegleren en sterk merkevare. Vi har imidlertid et ønske om å distansere oss enda mer fra bransjen ettersom de ulike meglerne er blitt vanskeligere å skille fra hverandre, fortsetter hun.
Samtidig med profilprosessen har det vært stort fokus på å implementere nyskapende teknologi som skal øke muskelkraften i markedsarbeidet.
– Vi forbedrer ikke bare det ytre, men også det indre, påpeker markedssjefen.


Kompakt og potent
Den nye profilen inneholder dyrearter fra den norske faunaen, hver av dem med sine symbolske og sterke egenskaper. Hjorten er den sofistikerte. Falken symboliserer det presise mens ulven er konstant sulten.

Karen George er markedssjef i PrivatMegleren

Karen George er markedssjef i PrivatMegleren

– Dyrene gjenspeiler de ulike kvalitetene og personlighetene til en PrivatMegler, sier George.  Den gyldne kvadraten – som er det grafiske uttrykket i profilen – er kompakt og potent.


Det gyldne kvadrat
– Det gyldne kvadrat i profilen er det visuelle uttrykket og har betydning i forbindelse med hvordan vi leverer til våre kunder. Enhver bolig har sitt gyldne kvadrat. Vår oppgave er å identifisere dette og sørge for at potensielle interessenter ser det gyldne kvadrat og verdsetter det på samme måte.
–  Det illustrerer PrivatMeglerens budskap, at alle boliger har et stort potensial i de rette hendene. Den nye profilen skal bidra til enda mer oppmerksomhet på boliger vi legger ut for salg.


Karen George minner om at bare 23 prosent av dem som kjøper bolig på forhånd definerte seg som boligkjøpere, mens flertallet plutselig oppdager en boligannonse og blir interessert.

– Det er i dette landskapet profilen og dyrene skal gi oss en sterkere og tydeligere posisjon, sier markedssjefen entusiastisk.

Hjorten beskriver også det sofistikerte

Hjorten beskriver det sofistikerte

-->